Hva er betingelsene for å returnere produkt(er)?

Sist oppdatert: 5/29/19

Det avhenger av hvor produktene ble kjøpt, og hva slags produkter det er.
 
Regler for retur og angrerett for produkter som er kjøpt i adidas-nettbutikken
Den enkleste og foretrukne måten å angre på en kjøpsavtale og returnere produktene gratis, er å følge instruksene for hvordan du returnerer et produkt. Men du har rett til å påberope deg angreretten ved å sende inn en tydelig forklaring på avgjørelsen, og trekke deg fra kjøpsavtalen. Du finner mer informasjon fra og med avsnitt 2.13 i Vilkår og betingelser.

Du kan returnere nettbestillingen din innen 30 dager (eller 14 dager* for hype-produkter som YEEZY) etter at du har mottatt bestillingen, uten å oppgi noen grunn. Dersom du mottok varene dine fra én ordre i flere pakker, begynner perioden på 30 dager den dagen du mottar den siste pakken. For at vi skal kunne refundere de returnerte produktene dine, må du returnere dem i passende emballasje, og produktene kan ikke være brukt eller skadet mer enn det som er nødvendig for å vurdere egenskapene og funksjonene til produktene. Varer kjøpt fra nettbutikken kan ikke returneres eller byttes i butikk.

*Vær oppmerksom på at hype-produkter som YEEZY må returneres innen 14 dager fra leveringsdatoen. Under prosessen med bestilling av slike hype-produkter informerer vi deg om at returperioden på 14 dager er

Ber vi deg om å følge disse retningslinjene:

  • Produktet skal være i original tilstand og innpakning.
  • Klærne skal ha de originale merkelappene.
  • Tilbehør skal ha alle deler av den originale innpakningen
  • Sko skal være i den originale skoesken.

Merk at du ikke har angrerett på skreddersydde og spesialtilpassede produkter, fordi de er laget spesielt for deg. Disse produktene kan ikke returneres med mindre de har en produksjonsfeil.
 
Produkter som er kjøpt i en adidas-butikk
Vi tar gjerne alle slags adidas-produkter fra butikken vår i retur, unntatt badetøy, undertøy, toalettsaker, kosmetikk, skopleieprodukter og spesialtilpassede produkter (spesialtilpassede produkter er personlige produkter spesielt for deg, og derfor kan vi ikke ta dem i retur med mindre det finnes produksjonsfeil).

Vi kan bare ta imot returer for produkter i opprinnelig stand: alle plagg som returneres må ha opprinnelige merkelapper festet, tilbehørsreturer må ha alle deler av den opprinnelige emballasjen, og sko må være i den opprinnelige skoesken. Vi aksepterer returer innen 30 dager (eller 14 dager for hype-produkter som YEEZY) fra kjøp. Vi kan for tiden ikke akseptere returer for produkter kjøpt i nettbutikken vår.

Produkter som er kjøpt hos en autorisert adidas-forhandler
Forespørsel om retur for artikler kjøpt hos en grossist eller andre autoriserte adidas-forhandlere, blir ikke akseptert. Hvis du kjøpte varer hos en av våre autoriserte forhandlere må du ta kontakt med dem, siden de har sine egne betingelser for retur.

Var denne artikkelen til hjelp?

Ja / Nei

Hvor er min ordre?

Logg inn eller bruk Gjestesporing for å spore din ordre raskt, starte en retur, avbestille varer, eller sjekke statusen på en refusjon.

Kan du fortsatt ikke finne svaret?

SPØR VÅR KUNDESERVICE

Man - fre | 08.00 til 18.00